Mot tampen av skoleråret er det motiverende å legge inn en god dose naturopplevelser i idylliske omgivelser og førsommerlig temperatur. Nettopp det ble det i slutten av forrige uke for mellomtrinnet.

I Torderødparken slo mellomtrinnet seg løs torsdag 7. juni med selvarrangerte leker som bro, bro brille, kampen om flagget, politi og røver og nappe hale. Bedre kjent ble de med nærområdet med et aldri så lite orienteringsløp.

Dagen etter trasket de langs fjæra rundt sydlige del av Jeløya. Elevene vandret gjennom grønn,  vakker, frodig natur, forserte fjellknatter, nøt blå himmel og bølgeskvulp og en akkurat passelig, varm bris holdt mygg unna. De fleste tok seg en dukkert i Bredebukt hvor elever fra flere andre skoler også hadde funnet veien. En av jentene i sjuende var den første som kastet seg ut i vannet før guttene hadde rukket å skifte.

Noen hundre meter forbi Albys steinstrand skar vi inn i de dype skoger. Vel fremme på en parkeringsplass ved Alby, ble vi fraktet hjem til gjestfrie foreldre som stelte i stand grill og kos i hagen sin.