Fredag 30. nov. fikk mellomtrinnet halvannen time fullspekket med brannkunnskap formidlet av to svært erfarne brannmenn fra Moss. Og så fikk alle hver sin brannvernkalender!

Husk røykvarsleren!
1. desember skal ikke bare den første luka i julekalenderen åpnes. Da må du også sjekke røykvarsleren.

Brannmennene fortalte bl.a. elevene at de bør sjekke røykvarslerne hjemme, minnet dem om nødnummerne og hva man skal huske å si om man må varsle brann. Det var få elever som rakk opp hånda til spørsmål om de hadde hatt brannøvelse hjemme, så der er det en jobb å gjøre! Og når det gjelder pulverapparat, så burde alle få øve seg på å bruke det. Noen filmsnutter viste til elevenes forskrekkelse hvor fort en liten flamme blir til et overtent hus.

Desember er den måneden det brenner aller mest her i Norge, og det er hjemme hos folk det brenner oftest. Tenk hvor viktig det da er å ha dyktige ambassadører for forebyggende brannvern i alle hjem, og hvem er vel bedre egnet enn barn i barneskolen!

På sin brannvernturnè i skolen har de to undervist rundt 800 elever i livsviktig brannvern, og i dag får dere foreldre/foresatte hjem barn som er verd å lytte til når de uttaler seg om viktige

tiltak mot brann i brannverstingsmåneden desember.

Brannvesenets julekalender